Inkomstrapport Oktober 2018

đŸ’” Lön: 30,000 kr
đŸ’” Övrigt: 15,000 kr
đŸ’Œ Utdelning: 1,175 kr
đŸ€– Algotrading: -400 kr
đŸ“± Appar: 39,450 kr

Oktober blev lite av en mellanmjölksmÄnad, det mesta har rullat pÄ och inkomsterna landar strax över 80k före skatt. Mitt fokus har legat pÄ att omvandla min startup till en mer passiv verksamhet samt att bygga nya tradingrobotar som anvÀnder mer AI och ML (kommer separata inlÀgg om detta).

 Boten som handlat valutor via krypto vilar sig lite just nu men börjar bli sugen pĂ„ damma av igen och se om man kan hitta en ny vinkel pĂ„ det, för tillfĂ€llet Ă€ts all profit upp av avgifter och kvoteringsskatt. Har kört lite tester med nya algoboten som jag hoppas kunna köra igĂ„ng snart pĂ„ lite forex men det Ă€r mycket kvar. Den lilla minusposten Ă€r de initiala tester som körts.

 Under övrigt trillade det in lite pengar frĂ„n en förelĂ€sning och lite Ă€ldre "skulder" som inkasserats frĂ„n tidigare. Apparna har rullat pĂ„ men Apple har bestĂ€mt sig för att ta bort en av mina kassako-appar för att de tycker den blivit överflödig nu nĂ€r de sjĂ€lva slĂ€ppt funktionaliteten. Det har hĂ€nt en gĂ„ng innan.

 Ă„r jag inte paranoid nu? Mja, det som i praktiken hĂ€nder Ă€r att man fĂ„r en "Policy Notification" dĂ€r det stĂ„r: "Upon re-evaluation, we found that your app is not in compliance with the App Store Review Guidelines.". Jahapp, man gĂ„r igenom stenhĂ„rd granskning för att komma in och nu Ă„ker man ut, jaja, men sen fortsĂ€tter det med: "Your app provides a limited user experience as it is not sufficiently different from a [insert what Apple just did here] experience.". Givetvis fĂ„r man en chans att bĂ„de överklaga och/eller slĂ€ppa en uppdatering som "löser" problemet men enligt min erfarenhet Ă€r det inte mycket idĂ© att lĂ€gga tid pĂ„. Helt honest sĂ„ har appen faktiskt har blivit överflödig nu men trĂ„kigt inkomstbortfall.

 Affiliatesatsningen och kryptogrĂ€vandet har legat helt pĂ„ is och dĂ€r fĂ„r de ligga tills inspirationen kommer igen.

 Obs: Alla siffror Ă€r pre skatt...

Kommentarer

  1. Vad kul att du börjar med lÀngre texter och det fick mig att tÀnka pÄ nÄgot jag har funderat pÄ.

    Gustav skrev i söndags om LiveChat som tagit rejÀlt med stryk dÄ Gartner köpt upp deras affiliatepartners och infört en auktionsbaserad bealningsmodell (http://gustavsaktieblogg.blogspot.com/2018/11/livechat-katastrofinvestering-och.html?m=1). Jag tycker det verkar vara en rÀtt farlig affÀrsomstÀllning dÄ man rimligtvis bör kunna kopiera deras tidigare affÀrsmodell och erbjuda en tjÀnst som för anvÀndarna Àr bÀttre dÄ den nya verkar fokusera mer pÄ att fördela pengar till mellanhÀnder. Har du tittat pÄ det hÀr caser med avseende pÄ LiveChat eller affiliates inom mjukvara?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Aktiva, Passiva och Autonoma Inkomster

Hello World