Inkomstrapport November 2018

đŸ’” Lön: 30,000 kr
đŸ’” Övrigt: 56,000 kr
📈 Utdel: 1990 kr
đŸ“± Appar: 34,000 kr

Hade inga superförvĂ€ntningar pĂ„ November, vanligtvis en mĂ„nad nĂ€r man Ă€r trött och lite höstdeprimerad.  BĂ„de kryptogrĂ€vningen och tradingbotarna ligger just nu pĂ„ is, pĂ„ grund av tid- och motivationsbrist, inget jag grubblar över direkt.

Hela familjen lÀngtade bort frÄn det grÄ, kalla och regniga Sverige direkt nÀr mörkret gjorde sitt intÄg, vi va sugna pÄ dra till vÀrmen redan i December men efter lite planerande sÄ bokade vi istÀllet en resa till Kap Verde i Januari. Det blir första lÀngre resan för minstingen som kommer fira sin 1Ärsdag dÀr.

Till sak, det som sticker ut frĂ„n inkomsterna Ă€r ”Övrigt”, denna och kommande mĂ„nader sĂ„ har jag ett litet vid-sidan-av-konsultuppdrag som ger riktigt bra med pengar. Jobbar helt fristĂ„ende och i den takt jag vill samt att betalningen Ă€r riktigt bra. SvĂ„rt att tacka nej till sĂ„dant. Inget direkt passivt men ger en bra skjuts Ă„t utdelningsportföljen.

Började Àven bygga pÄ en ny SaaS-tjÀnst, slÀngde ihop en MVP som jag tÀnkte försöka bygga fÀrdigt under mellandagarna. Har lÀnge spÄnat pÄ detta som en ny gren inom mina passiva inkomster och tror mig har hittat första riktigt bra caset som jag sjÀlv behöver/vill ha. Fler finns pÄ skissbordet.

Affiliate/lead generation-satsningen ligger fortfarande och gottar till sig, kanske blir att hacka lite mer pÄ det under December. Har fÄtt upp 1 sida som faktiskt börjat generera lite trafik sÄ den ska fyllas med mer content och in med affiliatelÀnkar.

Totalt landade inkomsterna pÄ 122.000 kr denna mÄnaden, lÄter det mesta snurra vidare i mitt privata bolag tills de kan tas ut till lÀgre skatt.

Obs: Alla siffror Àr pre skatt...


Kommentarer

  1. Intressanta tankar just om ditt nya projekt!
    Skulle du kunna tÀnka dig lite mer hur du gör rent konkret nÀr du bygger t.ex. en SaaS tjÀnst? eller affiliate projektet för den delen.

    Även affiliate/lead generation lĂ„ter intressant, hur t.ex. skapar du trafik till sidan?

    Har ett case jag har stor passion för och vill skriva om men har svÄrt att generera trafik till hemsidan.

    Tack för en bra blogg! 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag har planerat att slÀppa en liten bloggserie om lead generation och dokumentera hela processen.

      Radera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Aktiva, Passiva och Autonoma Inkomster

Hello World

Inkomstrapport Oktober 2018