Inkomstrapport December 2018

đŸ’” Lön: 30,000 kr
đŸ’” Övrigt: 27,500 kr
📈 Utdel: 420 kr
đŸ“± Appar: 33,000 kr

Totalt landade inkomsterna pĂ„ strax över 90.000 kr (före skatt, se fotnot). Alla inkomster Ă€r intjĂ€nade remote, oberoende av min fysiska position.

December blev ocksÄ den en rÀtt lugn mÄnad och jag tog mycket ledig tid med familjen. Planen pÄ att jobba med SaaS-tjÀnsten i mellandagarna ersattes med legobygge och pulkaÄkning. LÀtt vÀrt.

Har fortsatt lĂ€gga lite timmar pĂ„ mitt löpande konsultuppdrag som körs vid sidan (bokfört som Övrigt). Fantastiskt roligt projekt jag gĂ€rna sĂ€tter mig nĂ„gon timme med nĂ€r barnen lagt sig istĂ€llet för TVn eller liknande. Landade idag ett till mindre roligt gig pĂ„ 3 dagar som troligen kommer brĂ€nnas av i Januari mot en större tysk koncern.

December tillhör bland de sÀmsta mÄnaderna för utdelningar, planerar att köpa mer kvartal och mÄnadsutdelare för en jÀmnare inkomstström dÀr. Apparna gick rÀtt svagt men en uppsving juldagen, början pÄ Januari har varit lite starkare dock. Missade att sÀtta jul-rea som brukar funka bra men det tÀnker vi inte mer pÄ nu.

En annan rolig grej Àr att jag kommit över lite bra premium domÀnnamn, köpt nÄgra stycken för ~15.000 kr som jag planerar att utveckla sajter pÄ alternativt sÀlja vidare.

Slutligen sÄ avslutade vi Äret med att dra till Kap Verde och ladda batterierna lite, Àr sjukt peppad pÄ 2019 nu och mÄnga projekt som ligger i startgroparna. Blir nog ett separat inlÀgg om detta.

Disclaimer: Alla siffror Ă€r före skatt. En del av pengarna Ă„terinvesteras i nya projekt samtidigt som en del tas ut som utdelning eller snurrar vidare i bolag kontrollerade av mig tills de kan tas ut med lĂ€gre skatt. Lönen kommer frĂ„n ett annat bolag jag Ă€r delĂ€gare, det bolagets siffror redovisas inte hĂ€r.

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Aktiva, Passiva och Autonoma Inkomster

Hello World

Inkomstrapport Oktober 2018